Monday, April 30, 2012

Per què la gent fa unboxings?

En aquest post m'agradaria parlar d'una de les meues aficions (i tipus de vídeo).
L'unboxing és una pràctica que va començar en 2006 aproximadament, i consisteix en gravar el desembalatge d'un producte (o d'una caixa plena) i penjar-ho a internet. També es coneix com a "unpacking".
Respecte a la popularitat d'aquest tipus de vídeo, per internet corren dues versions: estan els que el critiquen i diuen que és una cosa estúpida i inútil, perquè el realment interessant és parlar de les característiques d'un producte en comptes de com de bonica és la caixa; i també estan les dades de Google, que diuen que la paraula "unboxing" en els quadres de cerca és extremadament popular. Això vol dir que, estúpidament o no, a la gent li agraden aquests tipus de vídeos. No sóc sociòloga ni he buscat en internet informació sobre açò, però jo tinc algunes teories sobre per què aquest tema és interessant:
  • Les caixes, per la seua pròpia naturalesa, desperten una mena de curiositat i ànsies per obrir-les. Generen expectació. Molts regals agraden més o menys per com d'atractiu és l'embolcall.
  • Determinats productes venen en caixes tan atractives i ben pensades que ja es mereixen un vídeo per elles mateixes.
  • En alguns casos pot semblar interessant veure en quin estat es troba la mercaderia quan arriba a la seua destinació, quan no et refies del portal de compres on-line...
A mi, personalment, m'encanta veure unboxings de gadgets tecnològics. Ho trobe interessant.

És per això que en el meu canal de YouTube he fet 5 unboxings de diverses coses, però la majoria han estat enfocats al món de la tecnologia i Apple.
I avui mateix, mentre estava en el metro camí de la universitat pensant en noves idees per filmar i he rebut un missatge dient que ja havia arribat l'encàrrec de DealExtreme, he decidit que gravaria un unboxing:


He procurat fer-lo curtet, ja que no hi havia moltes coses i tampoc volia que es fera avorrit...
També sóc conscient que molts dels que se'm van subscriure arran del vídeo del Saló del Manga s'estranyaran i potser fins i tot anul·laran la subscripció, però com ja vaig dir en un altre post, jo faig els vídeos que em donen la gana xD

I bé, si has llegit fins ací i no t'importa que no faça sempre el mateix, pots subscriure't a aquest blog o al meu canal de YouTube :)

No comments:

Post a Comment