Saturday, April 28, 2012

El meu canal de YouTube: Onpu93

Crec que ja és hora de presentar el meu canal de YouTube: Onpu93.
El vaig crear dia 21 de novembre de 2010 i una setmana després vaig pujar el meu primer vídeo: un reportatge sobre el VI Saló del Manga de València. Actualment hi tinc 17 vídeos disponibles i són de temes tan diversos com events frikis, unboxings, tutorials, vídeos-protesta...

No és el primer canal de YouTube que tinc, jo abans d'Onpu93 era OnpuTenshi. OnpuTenshi es dedicava bàsicament a fer fansub. Algun dia faré un post més detallat sobre això, però a grans trets, el fansub consisteix en què un fan d'alguna sèrie/pel·lícula del que siga la subtitule a una llengua en la que no existeixca un subtitulat oficial/professional per tal que altres la puguen gaudir. Per tot el tema de la cultura lliure i sense fronteres, i tal.
En aquell moment, subtitulava Gakuen Alice, el primer manga que vaig llegir i el meu preferit fins al dia d'avui (encara no ha acabat la sèrie). La data de compra del tom que veieu en la foto és 4/10/2006, a l'FNAC de Sant Agustí.
Bé, el fet és que després d'alguns mesos Sony Entertainment Japan em va denunciar i en agost de 2010 em van tancar el canal.
Per això vaig decidir obrir un canal nou, en el que penjaria contingut original i així, a banda que no me'l tancarien, podria explorar més a fons la meua creativitat. L'únic que vaig mantenir va ser l'"Onpu" en el nom, tota la resta és nova! :D

Evidentment, és més fàcil tindre èxit fent fansub (ja que t'alimentes de l'interés que desperta un producte d'una gran multinacional) que amb vídeos propis, i que amb un any i mig que aquest canal està obert no he arribat al 40% de les reproduccions, subscripcions i implicació dels espectadors que tenia amb OnpuTenshi (tampoc n'estic segura: com que el material no era ben bé de creació pròpia, no m'emocionava tant quan veia que la gent responia bé al meu canal i no ho controlava molt), però estic molt contenta i satisfeta amb el que tinc ara, i això em fa esforçar-me més i prendre'm molt seriosament el meu canal.
En un altre ordre de coses, m'agradaria parlar del meu niche: no en tinc. Com a mínim, de moment.
Sé que l'estratègia bàsica per tot youtuber és trobar un estil i fer vídeos d'un sol tipus (per exemple: vloggers, gameplayers, beautygurus...). Molts dels que ho fan així tenen més d'un compte, normalment sol ser el compte normal i un d'auxiliar on fan vlogs o col·laboracions... El motiu és que els seus subscriptors volen veure un tipus determinat de vídeo, i quan algun youtuber comet l'error de fer un vídeo diferent, tothom es queixa i ho critica. És clar que ningú vol veure la seua pàgina de novetats en les subscripcions plena de vídeos que no li interessen, és quasi com rebre spam. Però jo considere que estic en un moment d'experimentació i, com que el meu canal no és professional (ni tan sols sóc partner), seguiré fent vídeos del que considere interessant, siga el que siga.

I, finalment, només em queda demanar-te que visites el meu canal de YouTube, Onpu93 i, si t'interessa, t'hi subscrigues :)

No comments:

Post a Comment