Saturday, April 28, 2012

Minecraft tutorial: GRANJA MULTI-ANIMAL (SENSE REDSTONE)

Avui tinc un disseny interessant per suplir una de les necessitats bàsiques del món del Minecraft: el menjar.
Existeixen diferents maneres d'aproveir-se d'aliment, algunes de més còmodes, i d'altres de menys. La idea que vos presente avui és una granja on hi puga haver diferents tipus d'animals en grans quantitats per extreure'n les matèries primeres de la manera més senzilla possible, de manera selectiva i semiautomàtica i evitant l'extinció de les espècies.
Necessitarem:

Pas per pas:

Recordant que l'aigua es propaga 8 blocs (contant l'origen) en totes direccions, crear un canal posant l'origen (la poalada) en un extrem. En aquest cas, volem la construcció prou gran per poder allotjar-hi molts animals, per això doblarem la llargària del canal.
Això es pot fer de dues maneres: Fent dos canals de 8 blocs de llargària cadascun o fer-ne un de 7 i un de 8 baix. En el primer cas utilitzarem dues poalades, i en el segon només haurem de posar l'aigua en l'extrem del canal superior. Aquest disseny utilitza la segona opció en tots els casos.
Alcem les vores del canal inferior per tal que queden a l'altura del superior i, seguint la mateixa filosofia que en el pas anterior, fem el "canal base".
L'amplària ha de ser tot el que ocupa el canal, per aprofitar bé tot l'espai, la llargària està clara: 8 blocs l'inferior i 7 el superior.
Ara toca posar l'aigua, repetim: sempre en el bloc del final. En aquest cas, en comptes d'un bloc n'hi ha molts (en principi 14): posa l'aigua bloc sí bloc no i t'estalviaràs la meitat de viatges a la font.
Entre el canal base i el canal superior l'aigua té una forma estranya: això ho fa el joc quan veu que hi ha aigua un bloc més amunt, però NO vol dir que estiguen connectades. És més, NO HAN D'ESTAR CONNECTADES, o el mecanisme no funcionarà.
Una altra vegada, anivellem les parets.
Després, hi afegim un capa d'un bloc de gruix. En aquest disseny hem canviat el material per fer-ho més visible, però en realitat no cal.
Fixem-nos en com la paret de l'esquerra és la del canal: estem aprofitant al màxim tot l'espai del que disposem.
Ara, recobrim el nivell de l'última capa de paret que hem posat de panells de vidre. Han d'estar en el bloc immediatament superior al nivell de l'aigua més alta, sense tallar la seua circulació.
El fet d'utilitzar panells no és casual, respon a un motiu que si ja has estat colocant-los coneixeràs: sí, hi passes pel mig. Vol dir que pots caure a través d'ells, i si tu pots caure, els ítems i orbes que els animals deixen en morir, també. Igual que els ous que posen els pollastres.
En canvi, l'aigua no passa a través d'ells, i utilitzarem aquesta propietat al nostre favor.
Fem una piscina d'aigua immòbil en el nivell immediatament superior als panells.
Ara augmentem les parets exteriors en dos blocs, per tal que els animals no puguen fugir.
Com que volem tindre diferents tipus d'animals, és més còmode tindre'ls separats.
Fem tants cubicles com tipus volguem, les parets de 2 blocs d'altura també.
En la imatge no s'aprecia bé, però és important fer les divisions des del panell. És a dir, que els diferents espais no queden connectats mitjançant una capa d'aigua, perquè els animals més menuts podrien creuar d'un costat a l'altre.
Finalment, aconseguim portar els animals als seus cubicles corresponents (amb portar-ne 2 de cada n'hi ha prou, els pots multiplicar amb blat.
En el quadrat de més a prop, on hi ha dues capes d'aigua en comptes d'una, he col·locat calamars.
Ara només cal crear unes escales per pujar dalt de tot i matar els animals des de les voreres.
Els ítems i els orbes cauran, travessaran la capa d'aigua on estan els animals, passaran entre els forats dels panells de vidre (no tots, el sistema no és perfecte), seran arrossegats pel canal base a l'altre canal i acabaran en la plataforma de recollida on et colocaràs per esperar-los.
A més, si només vols ous, aquests aniran caient automàticament, i si tens prou pollastres sempre en tindràs esperant-te quan vages a la granja.
Per tant, si t'ha agradat aquest tutorial, pots subscriure't a aquest blog en "follow by email", "subscribe to" i "join this site" (pots triar! ^^), i continuaré publicant tutorials i idees.
També accepte peticions, desafia'm! Deixa un comentari amb una proposta :)

No comments:

Post a Comment